SON DAKİKA

Dogu TV

Günde en az 2 bardak süt, ayran veya kefir tüketin

Günde en az 2 bardak süt, ayran veya kefir tüketin
10 views
13 Nisan 2021 - 23:24

Son aylarda yaşadığımız salgınla birlikte yetişkinler ve çocuklar evde kalıyor ve tüm öğünlerimiz evde geçiyor. Böyle olunca da daha pratik ama kalorili yemekler veya paket yemek siparişleri verebiliyoruz. Ayrıca evden çalışma ve karantina günleri nedeniyle daha az hareket eder olduk. Stresle birlikte daha yemeye eğilimli olunca ister istemez kilo almaya başladık.

“Bu durumdan kurtulmak için hemen beslenmemize bir farkındalık katalım. Evde kaldığımız günlerde sağlıklı tarifler deneyerek ve biraz egzersiz de yaparak hem bedenimizi hem de ruhumuzu besleyelim” diyen Uzman Diyetisyen Sabiha Keskin, bağışıklık sistemimizi güçlendirmenin yollarını anlattı…
İyi beslenme ile desteklediğimiz bağışıklık sistemimiz bizi enfeksiyonlardan koruduğu gibi bulaş olmayan diyabet, kalp-damar hastalıkları, kanser ya da eklem hastalarından da korur. Bağışıklık sistemini güçlendirmek ve enfeksiyon riskini azaltmak için A, D, E, C, B2, B6, B12, folat gibi birçok vitamin ve çinko, bakır, selenyum, demir gibi minerallerin anahtar görevleri vardır. Omega 3 gibi yağ asitleri ve amino asitler de elzem besin öğeleridir. Bu besinleri hangi yiyeceklerden alabiliriz.

HER GÜN EN AZ 5 PORSİYON SEBZE VE MEYVE

Bu yararlı bileşenleri almanın en iyi yolu da öncelikle günde en az 5 porsiyon mevsiminde sebze ve meyve tüketmekle olur. Her öğünümüz de 1 tabak sebze yemeği(etli veya zeytinyağlı) ve salataya yer vererek 2-3 porsiyon alabiliriz. Özellikle mevsiminde olarak ıspanak, pırasa, kereviz, karnabahar, brokoli, yer elması, lahana(kırmızı, beyaz, yeşil lahana) çeşitleri, havuç, patates, soğan, sarımsak ve kıvırcık, marul, maydanoz, roka, tere, dereotu gibi yeşillikler, A ve C vitamini Fe gibi minerallerin dışında likofen, lutein, ksantin, kükürtlü bileşenler, flavonoidler, frukto-oligosakakaritler, inülin gibi antioksidan bileşenleri de içererek immün sistemi desteklerler. Yine kış mevsiminde (günde 2-3 porsiyon) turunçgiller (portakal, mandalina greyfurt ve limon), elma, muz, kivi, nar, ayva gibi meyveler öncelikle C vitamini, fenolik bileşenler, naringin, ellagik asit, antosiyanin gibi fonsiyonel besinleri içerirlerGünde 1 orta boy portakal tüketerek günlük C vitamini gereksiniminizin tamamına yakınını alabilirsiniz.

GÜNDE EN AZ 2 BARDAK SÜT, YOĞURT, AYRAN, KEFİR

Süt, yoğurt, kefir, ayran gibi süt ürünleri içerdikleri protein ve özellikle ekşitilmiş süt ürünleri içerdikleri probiyotiklerle bağırsakta biyoyararlı bakterileri artırarak immün sistemi güçlendirirler. Yine mayalanmış az tuzlu turşu, sirke, şalgam suyu da probiyotikleri içerir. Probiyotikleri soğan, sarımsak, pırasa, enginar, yer elması, muz ve hindiba gibi prebiyotik içerikli besinle almak simbiyotik etki yapar. Bize özgü cacık en iyi simbiyotik gıdadır.

Bir diğer grubumuz yumurta, et, tavuk, balık ve kuru baklagiller gibi protein içeren besinler demir açısından da iyi bir kaynaktır. Yumurta içerdiği en iyi kalite de protein, demir, omega 3 yağ asitleri, kolin, lesitin gibi bileşiklerle de bağışıklığımızı destekler.

OMEĞA 3 YAĞ ASİTLERİ

Yine mevsiminde ve uygun pişirme koşuluyla yağlı balıklar, ceviz, badem, fındık fıstık gibi yağlı tohumlar da Omega 3 yağ asitlerini içerir. Ayrıca yağlı tohumlar demir, Çinko, magnezyum, E vitamini içermesi nedeniyle beslenmemizde çok önemli yer tutar. Kuru baklagiller de (kuru fasulye, nohut, mercimek, barbunya, börülce) bitkisel protein, demir, magnezyum, çinko, selenyum içerikleri nedeniyle et yerine tüketilebilir.

Tam taneli tahıllar, bitkisel protein içermenin yanında B vitaminleri ve posa da içererek barsak sağlığımızı destekler ve doygunluk sağlar.

YETERLİ SIVI TÜKETİMİ

Bağışıklık sistemini destekleyen başka bir unsur da yeterli sıvı tüketimidir. Yaş, cins, iklim gibi faktörler önemli olsa da, yetişkin bir kişinin günlük sıvı gereksinimi ortalama 2-3 litredir. Sıvı alımının doğal olarak en iyi kaynağı sudur.

POLİFENOL & EPİGALLOKATEŞİN

Yeşil ve siyah çayda etkin olan polifenol ve epigallokateşin gibi bileşenlerin hücreleri serbest radikal hasarından korudukları belirtilir. Siyah çaya göre 3-10 kat daha fazla kateşin içeren yeşil ve beyaz çay, daha güçlü antioksidan özellik gösterir. Asitli ve şekerli içecekler yerine beyaz, yeşil ve siyah çay ya da bitki çayları günde 2 fincan tüketilebilir. Yine soğuk kış günlerinde tüketilen boza ve salep de abartmamak koşulu ile beslenmemizde yer verebileceğimiz içeceklerdendir.

GÜNLÜK HABER AKIŞI
Sigarayı Bıraktıran Besinler
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Türksat AŞ personel alacak
GÜNLÜK HABER AKIŞI
EPDK’dan yeni LPG kararı
GÜNLÜK HABER AKIŞI
DGS geç başvuru günü
GÜNLÜK HABER AKIŞI
TÜBİTAK, 71 personel alacak
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Fatih Terim gemileri yaktı!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Mucize Doktor da bitiyor!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
YKS ne zaman, kaç gün kaldı?
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Okullar ne zaman kapanacak?
GÜNLÜK HABER AKIŞI
LGS’de geri sayım başladı
GÜNLÜK HABER AKIŞI
AÖL kayıt yenileme ne zaman?
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Bayramda Beslenme Önerileri
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Bayramda hava nasıl olacak?
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Dünyadan İsrail’e tepki
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Bingöl’de korkutan deprem…
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Yasak bu yıl da sürecek
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Fenomen medyuma saldırı
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Fenerbahçe 114. yaşında
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Taksim Camii bugün açılıyor
GÜNLÜK HABER AKIŞI
ALES pazar günü yapılacak!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
MSÜ tercihleri başladı!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
İran sınırları kapattı
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Emeğin bayramı ‘1 Mayıs’
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Marketler kapacak mı?
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Tokyo’da seyircisiz Olimpiyat
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Liselerde tek sınav
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Apple’dan dev yatırım
GÜNLÜK HABER AKIŞI
HSK’dan tam kapanma kararı
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Pfizer’den Anti Korona Hapı
GÜNLÜK HABER AKIŞI
TÜBİTAK 98 personel alacak
GÜNLÜK HABER AKIŞI
DÜNYAYI KORKUTAN TSK KLİBİ
GÜNLÜK HABER AKIŞI
İki yeni bakanlık kuruldu
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Datça’da Korkutan Deprem!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Dizi setlerinde panik artıyor!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Rusya’dan kıyamet silahı!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Emeklilere müjde, zam geldi!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
ABD’de Bitcoin tehlikesi!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Tesettüre Giren Ünlüler
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Otomotiv Sektörü Durdu!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Astrazeneca pıhtı yapıyor
GÜNLÜK HABER AKIŞI
İşte en zengin 10 Türk
GÜNLÜK HABER AKIŞI
İsrail’de siyasi kriz
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Japonya’dan Çin’e çağrı
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Wuhan’da son durum
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Azerbaycan’a Rekor İhracat
GÜNLÜK HABER AKIŞI
2021 fitre miktarı belli oldu
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Aşı orucu bozar mı?
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Kazıdan altın çıktı
GÜNLÜK HABER AKIŞI
LG piyasadan çekiliyor
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Dünya devi üretimi durdurdu
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Paskalya Yortusu 2021 ne zaman?
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Sahura ne zaman kalkıyoruz?
GÜNLÜK HABER AKIŞI
10 eski amiral gözaltında
GÜNLÜK HABER AKIŞI
THY uçağında bomba ihbarı!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
MSB’den bildiri çıkışı
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Beykoz’da iş yeri yangını
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Ukrayna’da gerilim artıyor
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Facebook hacklendi!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Uranüs’te şaşırtan keşif
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Bakan Soylu böyle duyurdu!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Ketojenik diyet tehlikeli mi?
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Gelen mesajla şok oldu!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
20 TL’ye 200 bin TL kazandı!
GÜNLÜK HABER AKIŞI
Esnafa 4 koldan destek!
GÜNLÜK HABER AKIŞI